Vanavond rond 21:45 kwam er bij de brandweer een melding binnen van een keukenbrand aan de Teding van Berkhoutstraat in Kampen.

Update 22:10

Brandweer is inmiddels ter plaatse, en heeft de brand onder controle. Onduidelijk is nog wat de oorzaak is geweest.

Update 22:21

De brand is ontstaan door een steekvlam in de keuken, de bewoners was aan het koken en vergiste zich in de gaskraan, en draaide hem te ver open in plaats van dicht. Gelukkig is de vrouw met 2 jongens veilig buitengekomen. De schade lijkt in eerste instantie mee te vallen. Ook zijn er verder bij de brand geen omliggende huizen betrokken geweest. De buurman van het desbetreffende huis heeft in eerste instantie geprobeerd de brand te blussen en heeft door kordaat optreden de brand kunnen verminderen. Al snel kwam de brandweer aan om het over te nemen. Op dit moment is de brandweer het huis aan het ventileren en lijkt alles weer veilig. De brand trok veel bekijks onder de omwonenden.

 

 

Delen en reageren met je facebook account